Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019

Jobshadowing in Verket Skole, Moss, Norway









Στην χώρα των Βίκινγκς, την πανέμορφη Νορβηγία, υλοποιήθηκε η δεύτερη κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+ KA1 (2018-1-EL01-KA101-046718) του 46ου Δημοτικού Σχολείου που ως έργο έχει τίτλο: «Ανοίγουμε φτερά στον ψηφιακό ουρανό και αγκαλιάζουμε όλο τον κόσμο». Οι εκπαιδευτικοί Γκοτσοπούλου Μαρία, Αμπλά Μαρία και Τσέλος Παναγιώτης πήραν μέρος στη συγκεκριμένη κινητικότητα που περιλάμβανε επιτόπια παρακολούθηση (jobshadowing) στο Σχολείο Verket Skole. Η κινητικότητα υλοποιήθηκε από 6 έως 11 Μαΐου 2019 στην πόλη Moss η οποία βρίσκεται στο νότιο άκρο της Νορβηγίας και απέχει από την πρωτεύουσα της Νορβηγίας το Όσλο περίπου 60 χιλιόμετρα. Το Verket Skole είναι Δημόσιο Σχολείο και ιδρύθηκε το 1998. Έχει 560 μαθητές και οι ηλικίες τους είναι από 6-16 ετών. To 23% των μαθητών του Σχολείου είναι δίγλωσσοι και είναι μετανάστες και πρόσφυγες. Όλοι οι μαθητές, ανεξάρτητα από κουλτούρα, εθνότητα, φυλή και θρησκευτικές πεποιθήσεις είναι πλήρως ενσωματωμένοι στη σχολική τάξη και στην σχολική κοινότητα. Στο επίπεδο του Δημοτικού Σχολείου διδάσκονται τα μαθήματα: Νορβηγική γλώσσα, Αγγλικά, μαθηματικά, θρησκευτικά, μουσική, επιστήμη, κοινωνικές επιστήμες, τέχνες και χειροτεχνήματα. Για το μάθημα της γυμναστικής το Verket Skole διαθέτει κλειστό γυμναστήριο με γήπεδο μπάσκετ και όργανα γυμναστικής. Στο ίδιο μάθημα συμπεριλαμβάνεται και εκμάθηση κολύμβησης σε κλειστό κολυμβητήριο που βρίσκεται κοντά στο Σχολείο. Παρακολουθήσαμε μάθημα κολύμβησης μαζί με τους μαθητές αφού ήταν μέρος του προγράμματός μας. Μάλιστα το Σχολείο μας παρείχε τη δυνατότητα να πάρουμε μέρος και εμείς στο μάθημα κολύμβησης, ευκαιρία την οποία αξιοποιήσαμε. Καθημερινά στη διδασκαλία κάθε μαθητής έχει τη δική του ηλεκτρονική συσκευή και τη χρησιμοποιεί σε κάθε μάθημα ανάλογα με τις ανάγκες. Δεν υπάρχει εργαστήριο πληροφορικής αφού η χρήση του iPad και το Laptop γίνεται σε όλα τα μαθήματα. Οι μικρότερες ηλικίες χρησιμοποιούν iPad και οι μεγαλύτερες Laptop. Το Υπουργείο που είναι υπεύθυνο για την εκπαίδευση προμηθεύει σε κάθε μαθητή το iPad ή το Laptop. Οι τάξεις επικοινωνούν μεταξύ τους, οι πόρτες είναι διάφανες με τζάμια και στις ώρες διδασκαλίας είναι ανοιχτές. Μας εντυπωσίασε η υποδειγματική ησυχία που επικρατεί στην ώρα της διδασκαλίας. Για τους μαθητές ειδικής αγωγής υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δουλεύουν μαζί τους σε ατομικό επίπεδο. Παρακολουθήσαμε διδασκαλίες station teaching. Η διδασκαλία του σταθμού είναι μια μέθοδος ή μάλλον ένας τρόπος για τη διοργάνωση της διδασκαλίας για τους νεώτερους μαθητές. Οι μαθητές είναι χωρισμένοι σε ομάδες, τέσσερις-πέντε ομάδες, και περνούν το χρόνο τους σε έναν σταθμό στην τάξη που εργάζεται με ένα θέμα. Αυτός ο σταθμός στελεχώνεται από καθηγητή ή βοηθό καθηγητή, ο οποίος είναι σε θέση να επικεντρωθεί σε αυτή τη μικρή ομάδα παιδιών για περίοδο 15-20 λεπτών. Μετά από αυτή την περίοδο, η ομάδα μετακινείται σε διαφορετικό σταθμό με διαφορετική δραστηριότητα. Συνήθως υπάρχουν τέσσερις ή πέντε σταθμοί και η κύρια έννοια του όλου πράγματος είναι οι καθηγητές να καθίσουν και να διαβάσουν με έναν μαθητή τη φορά σε έναν από τους σταθμούς. Αυτό δίνει στον εκπαιδευτικό την ευκαιρία να έχει μια ατομική προσέγγιση στο έργο γραμματισμού. Την Τετάρτη 8 Μαΐου 2019 και ώρα 8.00 π.μ. μέχρι 8.45 π.μ. η ελληνική ομάδα εκπαιδευτικών έκανε παρουσιάσεις σε όλο το σύλλογο του Verket Skole. Ο εκπαιδευτικός Παναγιώτης Τσέλος παρουσίασε την πόλη της Πάτρας και τα σημαντικότερα αξιοθέατα που έχει. Η παρουσίαση περιλάμβανε σχετικό βίντεο που είχε δημιουργήσει η παιδαγωγική ομάδα Erasmus του Σχολείου. Η εκπαιδευτικός Αμπλά Μαρία έκανε παρουσίαση με θέμα « το 46ο Δημοτικό Σχολείο σήμερα». Τέλος η εκπαιδευτικός Γκοτσοπούλου Μαρία παρουσίασε το ελληνικό εκπαιδευτικό Σύστημα και πώς η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια. Στο Verket Skole δεν μας εντυπωσίασαν μόνο οι υποδομές και η άρτια οργάνωση του Σχολείου. Θα μας μείνει αξέχαστη εμπειρία η ευγένεια, ο επαγγελματισμός και η προθυμία του προσωπικού να μας βοηθήσουν και να μας εξηγήσουν. Ευχαριστούμε πολύ όλο το προσωπικό και ιδιαίτερα την Camilla Sparby, την οδηγό μας, στο πρόγραμμα «περπατώντας στο δάσος». Είχαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε 9 χιλιόμετρα μαζί με τους μαθητές σε δάσος του Moss. Το πρόγραμμα περιλάμβανε πολλά παιχνίδια στο δάσος και βόλτες με κανό σε μια πανέμορφη λίμνη. Επίσης επισκεφτήκαμε το πολύ ενδιαφέρον Μουσείο των Βίκινγκς και το International museum of children's art στο Όσλο. Όμως δύσκολα θα ξεχάσουμε τη βοήθεια, στάση, εξυπηρέτηση και ζεστή φιλοξενία του Διευθυντή του Verket Skole Håkon Sætrang. Σε ό,τι χρειαστήκαμε ήταν δίπλα μας. Τον ευχαριστούμε θερμά για τα τόσα πολλά που μας παρείχε σε όλη τη διάρκεια της παραμονής μας στην όμορφη Νορβηγία. Τέλος ευχαριστούμε πολύ την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το ΙΚΥ, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τη Διεύθυνση Α/θμιας Αχαΐας για τη δυνατότητα που μας παρέχει μέσα από τις κινητικότητες των έργων του Erasmus+ να ανοίγουμε ορίζοντες, να ερχόμαστε σε επαφή με νέες κουλτούρες, να μαθαίνουμε νέες διδακτικές προσεγγίσεις και να εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας με πολύτιμες εμπειρίες από ευρωπαϊκά Σχολεία. Τα οφέλη είναι ποικίλα και πολλά με βασικό στόχο τον αντίκτυπο στο μαθητή, στη σχολική κοινότητα και την κοινωνία ευρύτερα.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου